Jaarverslag Jeu de Boules vereniging in oprichting.

In de herfst van 2009 heeft Nel van Saarloos een aantal keren een oproep in de dorpskrant geplaatst, voor de oprichting van een Jeu de boules vereniging in Abbekerk/Lambertschaag.
Er hadden zich rond de 35 personen opgegeven.
Op 5 november 2009 waren alle opgegeven personen, voor een vergadering bijeengeroepen.
Uit die vergadering zijn een aantal mensen naar voren gekomen om in het oprichtingsbestuur plaats te nemen.
De eerste stap die deze personen hebben genomen was op 3 december met de tennisvereniging om tafel om over de plannen te praten.
Die avond is er besproken waar de banen zouden kunnen komen en het gebruik van de kantine en de vergoeding voor het gebruik.
Op 20 januari 2010 hadden we een bespreking met het nut, in eerste instantie werden wij een dochter onderneming van het Nut, om op deze wijze alles op te kunnen starten.
Het Nut zegde ons een start subsidie van € 500, = toe.
Na die vergadering hebben wij onze zaken op een rijtje gezet, zoals zo snel mogelijk een bankrekening openen en een officieel bestuur samenstellen.
De volgende taakverdeling werd besloten: Nel van Saarloos voorzitter
Tiny Tensen Secretaris
Fokke de Vries Penningmeester
Ab Blank Algemeen bestuurslid.
Er is een regeling van de gemeente voor subsidie, te weten de 40/40/20 regeling.
40 % subsidie 40 % renteloze lening en 20 % eigen middelen.
Om in aanmerking te komen voor subsidie, moest er een officiële offerte zijn, daardoor was er al contact geweest met een aantal aannemers om offertes te maken. Een ieder nam wat taken op zich en we zouden op 1 februari bij elkaar komen om alles weer door te nemen, ook was die avond de voorzitter van de tennisvereniging aanwezig, die deelde ons mede dat na in een vergadering van het bestuur door hen was besloten, een bijdrage van € 10,00 per lid per jaar zou worden gevraagd voor het gebruik van kantine sanitair enz:
Voor de huur van het stukje grond word een symbolisch bedrag van € 1, = per jaar gevraagd.
11 februari hadden we een gesprek met de beleidsmedewerker sport op het gemeentehuis in Wognum ook dit was in het kader van hoe aan geld te komen.
Om alles zo snel mogelijk te laten lopen, i.v.m. de eerstvolgende commissie vergadering moesten we binnen 5 dagen de subsidie aanvraag bij de gemeente inleveren, te weten, offerte uitkiezen, motivatie brief naar de gemeente schrijven, financieel overzicht voor de komende vijf jaar maken en een situatieschets maken, dit alles ondertekend door onze werkgroep, plus voorzitter en secretaris van het Nut, lag het na een hectische vijf dagen op tijd bij de beleidsmedewerker, dit was de eerste stap van het traject subsidie aanvraag.
Na dat bezoek in het gemeentehuis nog een al aangelegde baan in Avenhorn bekeken.
23 februari met de gekozen firma op locatie de plek bekeken en besproken, om met zelfwerkzaamheid nog wat kosten te kunnen besparen.
13 maart was er de jaarvergadering van het Nut, omdat wij op dat moment nog een dochtervereniging waren, was een verslag een must ook daar waren we allen weer aanwezig.
Daarna was het een hele poos stil, de subsidieaanvraag werd niet in de eerstvolgende commissie vergadering behandeld, dit ontdekten we met wat navraagwerk bij een plaatselijke politicus.
Toen het eenmaal in de raad zou komen hadden we toch nog de stille hoop de banen begin augustus aan te kunnen aanleggen, maar ook die hoop werd weer verijdeld, doordat het subsidie aanvraag punt naar een volgende vergadering werd doorgeschoven.
Op 20 augustus waren we weer bij elkaar. Nu konden we spijkers met koppen slaan, de subsidie was op de rekening van het nut gestort. Nu moesten wij zo snel mogelijk allerlei zaken regelen, een eigen bankrekening openen hiervoor moest eerst de inschrijving bij de kamer van koophandel en de notariële aktes voor elkaar zijn.
Allemaal weer aan de slag.
1 September weer met de tennis om tafel over de gebruisovereenkomst, er kwam een voorstel op tafel waar we ons over konden buigen, met wat toevoegingen en aanpassingen is de huidige overeenkomst tot stand gekomen.
4 oktober nog een voorbereidende vergadering gehouden voor de ledenvergadering met de tennis.
6 oktober voorgesprek en uiteenzetting bij de notaris.
11 oktober waren we uitgenodigd bij de bijzondere algemene ledenvergadering van de tennisvereniging, om de gebruiksovereenkomst te bespreken en de tennis leden te laten stemmen voor de samenwerking. Er was al eerder een enquête gehouden, waaruit al was gebleken dat er erg positief tegen de komst van de Jeu de Boules vereniging werd aangekeken.
Er was 1 tegenstem uit de hele vereniging dus we kunnen ons meer dan welkom voelen op deze mooie locatie. We hebben afgesproken dat we leden van de Jeu de Boules op de hoogte zullen stellen van de regels die op het park gelden.
11 november naar de notaris voor het tekenen van de statuten.
16 november de laatste voorbereidingen voor deze vergadering
18 november tekenen van de overeenkomst met de tennisvereniging.

Er zijn heel wat hobbels genomen, want niet alles ging even vlot, maar als we terug kijken is er toch heel veel bereikt en ligt er een prachtige baan. Wij hopen dat u allen en de eventuele toekomstige leden hier een fijne en sportieve tijd mogen hebben.


Opgemaakt secretaris Tiny Tensen.


Handtekening Voorzitter ter goedkeuring van dit jaarverslag.

Free Hit Counter
Free Hit Counter