Jaarverslag Jeu
de Boules vereniging in oprichting.
In de herfst van 2009 heeft Nel van Saarloos een aantal keren een oproep in de
dorpskrant geplaatst, voor de oprichting van een Jeu de boules vereniging in
Abbekerk/Lambertschaag.
Er hadden zich rond de 35 personen opgegeven.
Op 5 november 2009 waren alle opgegeven personen, voor een vergadering
bijeengeroepen.
Uit die vergadering zijn een aantal mensen naar voren gekomen om in het
oprichtingsbestuur plaats te nemen.
De eerste stap die deze personen hebben genomen was op 3 december met de
tennisvereniging om tafel om over de plannen te praten.
Die avond is er besproken waar de banen zouden kunnen komen en het gebruik van
de kantine en de vergoeding voor het gebruik.
Op 20 januari 2010 hadden we een bespreking met het nut, in eerste instantie
werden wij een dochter onderneming van het Nut, om op deze wijze alles op te
kunnen starten.
Het Nut zegde ons een start subsidie van € 500, = toe.
Na die vergadering hebben wij onze zaken op een rijtje gezet, zoals zo snel
mogelijk een bankrekening openen en een officieel bestuur samenstellen.
De volgende taakverdeling werd besloten: Nel van Saarloos voorzitter
Tiny Tensen Secretaris
Fokke de Vries Penningmeester
Ab Blank Algemeen bestuurslid.
Er is een regeling van de gemeente voor subsidie, te weten de 40/40/20 regeling.
40 % subsidie 40 % renteloze lening en 20 % eigen middelen.
Om in aanmerking te komen voor subsidie, moest er een officiële offerte zijn,
daardoor was er al contact geweest met een aantal aannemers om offertes te
maken. Een ieder nam wat taken op zich en we zouden op 1 februari bij elkaar
komen om alles weer door te nemen, ook was die avond de voorzitter van de
tennisvereniging aanwezig, die deelde ons mede dat na in een vergadering van het
bestuur door hen was besloten, een bijdrage van € 10,00 per lid per jaar zou
worden gevraagd voor het gebruik van kantine sanitair enz:
Voor de huur van het stukje grond word een symbolisch bedrag van € 1, = per jaar
gevraagd.
11 februari hadden we een gesprek met de beleidsmedewerker sport op het
gemeentehuis in Wognum ook dit was in het kader van hoe aan geld te komen.
Om alles zo snel mogelijk te laten lopen, i.v.m. de eerstvolgende commissie
vergadering moesten we binnen 5 dagen de subsidie aanvraag bij de gemeente
inleveren, te weten, offerte uitkiezen, motivatie brief naar de gemeente
schrijven, financieel overzicht voor de komende vijf jaar maken en een
situatieschets maken, dit alles ondertekend door onze werkgroep, plus voorzitter
en secretaris van het Nut, lag het na een hectische vijf dagen op tijd bij de
beleidsmedewerker, dit was de eerste stap van het traject subsidie aanvraag.
Na dat bezoek in het gemeentehuis nog een al aangelegde baan in Avenhorn
bekeken.
23 februari met de gekozen firma op locatie de plek bekeken en besproken, om met
zelfwerkzaamheid nog wat kosten te kunnen besparen.
13 maart was er de jaarvergadering van het Nut, omdat wij op dat moment nog een
dochtervereniging waren, was een verslag een must ook daar waren we allen weer
aanwezig.
Daarna was het een hele poos stil, de subsidieaanvraag werd niet in de
eerstvolgende commissie vergadering behandeld, dit ontdekten we met wat
navraagwerk bij een plaatselijke politicus.
Toen het eenmaal in de raad zou komen hadden we toch nog de stille hoop de banen
begin augustus aan te kunnen aanleggen, maar ook die hoop werd weer verijdeld,
doordat het subsidie aanvraag punt naar een volgende vergadering werd
doorgeschoven.
Op 20 augustus waren we weer bij elkaar. Nu konden we spijkers met koppen slaan,
de subsidie was op de rekening van het nut gestort. Nu moesten wij zo snel
mogelijk allerlei zaken regelen, een eigen bankrekening openen hiervoor moest
eerst de inschrijving bij de kamer van koophandel en de notariële aktes voor
elkaar zijn.
Allemaal weer aan de slag.
1 September weer met de tennis om tafel over de gebruisovereenkomst, er kwam een
voorstel op tafel waar we ons over konden buigen, met wat toevoegingen en
aanpassingen is de huidige overeenkomst tot stand gekomen.
4 oktober nog een voorbereidende vergadering gehouden voor de ledenvergadering
met de tennis.
6 oktober voorgesprek en uiteenzetting bij de notaris.
11 oktober waren we uitgenodigd bij de bijzondere algemene ledenvergadering van
de tennisvereniging, om de gebruiksovereenkomst te bespreken en de tennis leden
te laten stemmen voor de samenwerking. Er was al eerder een enquête gehouden,
waaruit al was gebleken dat er erg positief tegen de komst van de Jeu de Boules
vereniging werd aangekeken.
Er was 1 tegenstem uit de hele vereniging dus we kunnen ons meer dan welkom
voelen op deze mooie locatie. We hebben afgesproken dat we leden van de Jeu de
Boules op de hoogte zullen stellen van de regels die op het park gelden.
11 november naar de notaris voor het tekenen van de statuten.
16 november de laatste voorbereidingen voor deze vergadering
18 november tekenen van de overeenkomst met de tennisvereniging.
Er zijn heel wat hobbels genomen, want niet alles ging even vlot, maar als we
terug kijken is er toch heel veel bereikt en ligt er een prachtige baan. Wij
hopen dat u allen en de eventuele toekomstige leden hier een fijne en sportieve
tijd mogen hebben.
Opgemaakt secretaris Tiny Tensen.
Handtekening Voorzitter ter goedkeuring van dit jaarverslag.